10 Mart 2013 Pazar

Domain Süresinin SEO’ya Etkisi

Her web sitesi sahibi gibi benimde aklımda bu soru işaretleri vardı. Acaba domain süresinin google optimizasyonu açısından önemi varmıdır ? Bunun bir çok mantıklı açıklamasını zaten kendimiz kafa yorarak bulabiliriz. Domain yaşının seoya etkisi olduğu gibi bitiş süresininde etkisi neden olmasın ?

Arama motorlarının mantığında öncelikle sitenin güvenirliği yatmaktadır. Özellikle google sitenize ne kadar önem verdiğinizi, ne kadar özen gösterdiğinizi bilmek zorundadır. Sitenize özen gösteriyorsanız eğer hakkınızı kesinlikle alacaksınız demektir.


Projenizde samimi olduğunuzu attığınız ilk adım olan alan adı satın alma kısmında kanıtlayabilirsiniz. Alan adı sürenizi ne kadar uzatırsanız ufkunuzun ne kadar geniş olduğunu gösterirsiniz. En azından ben böyle düşünüyorum…

Bu konuda şahsi düşüncemi bir kenara bıraktım ve biraz araştırma yaptım.

Araştırmalarımın sonucunda faydası yoktur diyende gördüm faydası vardır diyende çok gördüm. Ancak beni en çok tatmin eden cevaplar domain süresinin seoya faydası vardır yanıtını verenlerin savunması oldu.

Çoğunluk olarak domain bitiş süresinin seoya etkisi olduğu ve minimum 3 sene uzatmamızın doğru olacağı cevabı ile karşılaştım. Şuan 2 sitemde bu yöntemi deniyorum ilerleyen zamanlarda sonucu buradan paylaşacağım.